De ervaring van Anne

Relatiebeheerder bij Park Zuiderhout

“Wat Park Zuiderhout anders maakt? Vooral het op nummer één zetten van de bewoner, het maatwerk (kijken wat er wel kan) en het lerende karakter van de organisatie. Dat maakt me iedere dag weer enthousiast.”

 

Sinds 1 december 2019 werk ik bij Park Zuiderhout. Ik ben aangenomen voor de nieuwe functie van relatiebeheerder. Van tevoren had ik weleens van Park Zuiderhout gehoord, maar toen ik vanwege de aansprekende vacature meer te weten kwam over de organisatie werd ik nog enthousiaster. Vooral het op nummer één zetten van het belang van de bewoner, het maatwerk (kijken wat er wel kan) en het lerende karakter van de organisatie spreken me aan. Nog steeds. 

Van thuis, naar thuis in Park Zuiderhout

Als relatiebeheerder ben ik verantwoordelijk voor het proces van thuis, naar thuis in Park Zuiderhout in de breedste zin van het woord. Samen met mijn collega Ellis Zinn beheer ik de wachtlijsten voor zowel zorg als huur. Ook maken we afspraken over de verhuizingen en voorzien we (potentiële) bewoners en hun naasten van de juiste informatie. Daarnaast zorgen we bij relatiebeheer ook voor andere zaken, zoals het ophogen van WLZ-indicaties. We hebben een groot netwerk binnen en buiten Park Zuiderhout. Dus mocht iemand zoekende zijn, dan weten wij van relatiebeheer vaak wel waar of bij wie je moet zijn.

Meer maatwerk, minder massaal

Wat Park Zuiderhout anders maakt dan andere woonzorgorganisaties? Het grootste verschil vind ik de betrokkenheid van de organisatie. We hebben het hier niet over cliënten, maar over bewoners en Park Zuiderhout is hun thuis. Ook de werkbenadering is anders. Het is minder massaal en er is meer sprake van maatwerk voor de bewoners. Waar bij andere organisaties er veel zwart/wit is en niet verder wordt gekeken naar de persoon zelf, doen wij dat wel. Door zorgvuldig te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn buiten de bekende paden.

Behulpzaamheid

Ik merk in mijn dagelijks werk dat er veel behulpzaamheid en vertrouwen onderling is. Waar je ook komt – bij de appartementen, in de kantoorgang of bij de receptie - je zult niet zien dat een medewerker een andere collega of een bewoner aan zijn lot overlaat.

Vieren van je werk

Ik word blij van het persoonlijke contact, de afwisseling van mijn werkzaamheden en het nooit precies van tevoren weten hoe je werkdag eruit komt te zien. Voldoening krijg ik uit allerlei kleine en grote dingen: het fijn samenwerken met collega's, de mooie verhalen van bewoners, nieuwe ideeën, of iets dat dat na veel tijd eindelijk lukt.


Contact met Anne? Mail naar [javascript protected email address].